🎉 Wij hebben 6000 stuks verkocht wereldwijd! Dit vieren we met €30,- korting op alle decompressie braces! 🎉

Wanneer gebruik je een rug houding corrector?


Dag in dag uit zitten we uren achter onze computer. We trekken onze nekken naar beneden terwijl we gedachteloos door Instagram scrollen. We verdraaien ons lichaam in de positie die ons het gemakkelijkst in staat stelt om onze laptop in evenwicht te houden en vanuit onze luie stoel te typen.

 

Een jaar na de pandemie is onze collectieve houding op zijn slechtst. "De beperkingen van onze wereld zijn nu bijna ingesteld op slungelig zitten," zegt orthopedisch specialist Christina Rodenberg.

 

"We zitten thuis vast, alles wordt op de computer gedaan, en dingen als de sportschool, of zelfs een wandeling naar de waterkoeler, zijn of waren niet langer beschikbaar voor ons."

Voeg daar aan toe: Ons lichaam is van nature lui. "Je lichaam zoekt de weg van de minste weerstand, en dat wordt uiteindelijk die ronde schouder, gebogen rug en naar voren gedraaide nek", zegt Rodenberg. Daar komt nog bij dat een slechte houding ook pijn kan doen. Het kan pijn veroorzaken in de nek, bovenrug, schouders en onderrug, en omdat je lichaam niet meer in lijn is, kan het zelfs tot blessures leiden.

Als dit bekend in de oren klinkt, kunt u een houdingscorrector overwegen. Deze apparaten zijn er in verschillende vormen. Sommige zien eruit als een harnas, dat over uw schouders of over uw onderrug past. Andere zijn shirts met speciale panelen die u helpen herinneren bepaalde spiergroepen te activeren. Weer andere zijn voorzien van kussentjes die u op uw rug plakt en die u er door middel van trillingen of andere signalen (zoals een telefoonalarm) aan herinneren rechtop te gaan zitten. Sommige combineren deze methoden zelfs.

Back and Disc Pressure in Different Positions Chart - Ergonomic Trends

 

Hoe houdingscorrectoren werken
Wat alle postuurcorrectoren gemeen hebben, is dat ze ontworpen zijn om spieronevenwichtigheden aan te pakken die ontstaan wanneer we lange tijd in ongezonde, vaste houdingen doorbrengen. Terwijl de spieren aan de voorkant van de borstkas (borstspieren) de neiging hebben strak te worden, zullen de spieren in de bovenrug, waaronder de middenrifspier en de romboïdspier, waarschijnlijk overbelast raken. Correctoren kunnen helpen de spieren te activeren die nog niet genoeg getraind zijn en ze een leidraad geven voor waar ze moeten zijn.

"Dit wordt proprioceptie genoemd, waarbij het lichaam zintuiglijke feedback krijgt om te voelen waar het in de ruimte hoort te zijn," zegt Rodenberg. Proprioceptie is wat je helpt om vrij te manoeuvreren zonder te hoeven stoppen om over elke beweging na te denken. Het stelt je in staat om met gesloten ogen je vinger tegen je neus te houden, een trap af te lopen zonder bij elke trede te kijken, of in een stoel te gaan zitten zonder onder je achterwerk te kijken.

Met correctoren kunnen we onze proprioceptieve zintuigen verder ontwikkelen, waardoor we ons beter bewust worden van hoe een goede houding aanvoelt en wat we moeten doen om die te bereiken. "Als ik begin te hangen, laat de houdingscorrector me weten dat ik in de verkeerde houding zit, zodat ik mijn schouders naar achteren kan trekken of mijn onderrug naar binnen kan plooien", zegt Rodenberg. Idealiter wordt deze correctie uiteindelijk een tweede natuur.

Rechte-Rug onderrug rug houding corrector postuur correctie

Hoe kies je een houdingscorrector?
Er zijn geen gegevens over welk type corrector het beste werkt, en Rodriguez zegt dat elke corrector nuttig kan zijn als je hem op de juiste manier gebruikt tijdens je dagelijkse bezigheden (nee, je moet hem niet in bed dragen). Als u klaar bent om er een te proberen, zijn hier enkele dingen om op te letten:

Is het geschikt voor uw zwakke punten? Er zijn verschillende postuurcorrectoren voor verschillende delen van uw lichaam. De meest voorkomende zijn voor uw schouders, uw cervicaal-thoracaal knooppunt (waar uw bovenrug en uw nek elkaar raken) en uw lumbale wervelkolom. Als u niet zeker weet waar uw zwakke punten liggen, bekijk dan uw houding vanaf uw middel om de oorsprong van uw slungelige houding te bepalen.

 

Is uw rug te veel gebogen? Probeer een corrector met lendensteun. Zijn uw schouders gebogen of wijkt uw nek naar voren? Overweeg er een die uw schouders omlaag en naar achteren houdt. Als u echt de weg kwijt bent, raadt Rodenberg u aan een fysiotherapeut te raadplegen om u te helpen een corrector te kiezen die aan uw behoeften voldoet en die zich richt op de gebieden die de meeste steun nodig hebben.


Zit het comfortabel? U wilt ademend materiaal dat goed aanvoelt op uw huid en geen schuurplekken veroorzaakt. Het mag uw lichaam niet in een onnatuurlijke houding brengen of u te strak op uw plaats houden. "Als het niet comfortabel zit, zal het niet effectief zijn omdat je het niet zult gebruiken," zegt Rodenberg.

Kun je het alleen gebruiken? Je wilt geen apparaat dat een doctoraat nodig heeft om te bedienen. Je moet het kunnen aantrekken, aanpassen en afdoen zonder dat iemand anders je moet helpen een riem aan te trekken of het van je af te tillen.

Ziet het er goed uit? Kijk eens hoe hij onder uw kleding zit. Waarschijnlijk wilt u dat uw postuurcorrector aan het oog onttrokken wordt.

Is de prijs goed? Houdingscorrectoren met een technische component zijn meestal duurder dan andere soorten.

Hoe gebruik je een houdingscorrector?

Rodenberg stelt voor om het gebruik te beperken tot een paar uur per dag. Als je hem te lang aanhoudt, kan je lichaam zo aan de corrector gaan wennen dat je terugvalt in die afronding. "Je wilt het niet als een steunpilaar gebruiken en dat het uiteindelijk bij afdoen meer kwaad dan goed doet," voegt ze eraan toe.

 

Het belangrijkste is dat je niet van plan bent om een houdingscorrector permanent te gebruiken. Er is geen magisch getal voor hoe lang je er een moet dragen, maar als je een glimp van jezelf in de spiegel ziet met een betere houding, is dat het moment waarop je kunt zeggen: tot ziens tegen je kleine helper. "Zie het als een zijwieltje; voor iedereen is het verschillend hoe lang ze het willen gebruiken,".

 

Deze hulpmiddelen worden het best gebruikt in combinatie met een houdingversterkende trainingsroutine. Het doel is om je lichaam te laten zien hoe het voelt om perfect op één lijn te zitten en om de spieren te versterken die je nodig hebt om het daar te krijgen. "Het gaat erom dat je je meer bewust wordt van wat je lichaam doet en dat je jezelf in een meer optimale positie duwt". "Je wilt die houdings- en stabilisatiespieren aanspreken terwijl je de houdingscorrector draagt, zodat je lichaam die spieren later zelf kan rekruteren."

Rechte-Rug heeft voor u een collectie van de beste kwaliteit rug postuur correctors samengesteld voor elk type rugklacht.

Bekijk de Postuur Correctors hier

 

Rechte Rug Decompressie Brace rechte-rug

6000 tevreden klanten gingen u voor door hun rugklachten te verminderen
90 dagen gratis uitproberen, niet tevreden? Geld terug garantie
Dé natuurlijke oplossing voor een Rechtere Rug zonder medicatie of operaties
Gegarandeerd vermindering van de rugpijn of een rechtere houding in 90 dagen of krijg uw geld terug!